Zadzwoń teraz! 501 066 606
Indeks 2017 określa marki i pojazdy pod kątem częstotliwości występowania problemów z silnikiem i średniego kosztu napraw dla szerokiej gamy marek i modeli. Obejmuje 10 marek najniższymi średnimi kosztami naprawy samochodów. Warto wziąć pod uwagę fakt, że rankingi niekoniecznie wskazują na przyszłą niezawodność pojazdu.
Na jakiej podstawie konkretne modele aut otrzymują miejsce w rankingu?
Prywatni użytkownicy aut, ale również przedsiębiorcy zakupujący pełną flotę samochodów do celów służbowych, chcąc zminimalizować koszty utrzymania pojazdów, zanim dokonają zakupu, poszukują informacji na temat niezawodnych, funkcjonalnych i tanich w eksploatacji aut.
Które marki najprawdopodobniej będą potrzebowały częstszych napraw silnika? Aby uszeregować te marki, CarMD opracował formułę, która uwzględnia osoby z najniższym odsetkiem incydentów naprawczych na procent populacji pojazdów. Na podstawie tych danych przypisywany jest wynik częstotliwości napraw. Im niższy wynik, tym wyższa pozycja pojazdu w rankingu dotyczącym niskiej awaryjności.
Które modele samochodów miały opinię niezawodnych w 2017 roku?
Ranking najmniej awaryjnych samochodów roku 2017 otwiera Hyundai. Tuż po nim najmniejsze prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki silnika w 2017 roku wykazywała Acura. Tuż po niej na podium stanęła Toyota. Warto wiedzieć, że problemy z samochodem nie zawsze pojawiają się od razu. Czasem użytkownicy mogą mieć do czynienia ze zjawiskiem „kryzysu drugiego roku”, kiedy to symptomy awaryjności mogą pojawić się dopiero po pewnym czasie wraz z pojawieniem się nowego modelu. Na przykład Chevrolet Cruze z 2016 roku był uznawany za niezawodny. Do czasu. Modele z 2017 roku spadły poniżej średniej z powodu urządzeń zasilających, systemów paliwowych oraz problemów związanych z silnikiem i skrzynią biegów.
Badanie pokazuje, że niektórzy, ale nie wszyscy, producenci samochodów mogą szybko rozwiązać problemy, które pojawiły się na rynku tak, że w większości przypadków nie ma ich w następnym roku modelowym. Samochód SUV z 2016 r. – Hyundai Tucson – uzyskał słabe wyniki, o czym świadczyło częste zabieranie go na warsztat samochodowy przez właścicieli. Wnioski z awaryjności swoich aut wyciągnęła Honda, tak poprawiając elektronikę samochodową w modelu Civic z 2017 r., że jej wskaźnik reklamacji stanowił tylko jedną trzecią tego, co dotyczyło wersji z 2016 roku. Poprawa parametrów modeli przez producenta przełożyła się bezpośrednio na to, że samochody rzadziej musiał oglądać auto elektryk i mechanik, a użytkownicy zaoszczędzili konkretne kwoty na naprawach.