Zadzwoń teraz! 501 066 606
Opcja ostrego wchodzenia w zakręty kusi chyba każdego kierowcę, który miał kiedykolwiek do czynienia ze sportowym samochodem. Ci miłośnicy adrenaliny, którzy choć raz ujrzeli driftujące auto, zapewne sami chcieli poczuć emocje, jakie towarzyszą tym wyczynom.
Jak większość zapewne wie, Japonia jest miejscem, w którym po raz pierwszy pojawiło się zjawisko drifowania. Kunimitsu Takahashi jest pierwszą osobą, która określiła metody tej techniki jazdy, sprawiając, że widzowie ze zdumieniem zaczęli podziwiać jeżdżących zawodników. Do masowego spopularyzowanie driftowania jednak ostatecznie przyczyniły się hollywoodzkie filmy i gry komputerowe. Pierwsza impreza driftingowa odbyła się w 1996 roku na Willow Springs Raceway w Willow Springs w Kalifornii. Przeistoczyła się w sportową rywalizację, w której kierowcy rywalizują i zdobywają punkty w różnych kategoriach. Wyniki są oceniane na podstawie linii, kąta i prędkości pojazdu oraz stylu. Ocena stylu opiera się na ilości dymu, sposobie, w jaki samochód jest blisko wyznaczonej ściany i na reakcji odbiorców.
Trzeba mieć na uwadze, że jest to sport wymagający wiele nie tylko od kierowcy, ale też od samego samochodu. Drift prawie zawsze wymaga auta z napędem na tylne koła. Choć przedni napęd go nie wyklucza, to jest to stosunkowo trudniejsze i rzadziej spotykane. Zużycie opon jest oczywiście błyskawiczne, podobnie jak wielokrotnie większe zużycie paliwa. Bieżący serwis zapewni warsztat samochodowy Warszawa Mokotów. Skąd będziemy wiedzieć, czy samochód driftuje? Dowiemy się o tym, jeśli tylny kąt samochodu jest większy niż kąt czołowy w takim stopniu, że koła przednie są skierowane w przeciwnym kierunku do obracającej się strony samochodu.
Po rozpoczęciu poślizgu zaczyna się naprawdę trudna część tego sportu. Trzymanie się toru i uniknięcie wypadnięcia z trasy wymaga dużo praktyki. Doświadczeni kierowcy wykorzystują kombinację sterowania sprzęgłem, gazu i hamulców z ruchami kierownicy w celu kontrolowania ruchu, nie pozwalając, by samochód wyprostował się, odzyskał przyczepność lub zwolnił na skutek wejścia w zakręt. Najlepsi zawodnicy mogą utrzymać drift nawet przez kilka pełnych obrotów.